שאלות נפוצות על שורשים בצנרת

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

הצנרת יכולה לשמש אותנו ללא כל בעיה לאורך שנים רבות. עם זאת, שחיקה, תנועה של האדמה באזור וגורמים נוספים עלולים להוביל לפגיעה. לא תמיד נוכל להבחין בפגיעה הראשונית של הצנרת. הפגיעה יכולה להיות מינימלית ויכול להיות שנחיה איתה שנים בלי לדעת מכך. ברגע שהיא תחמיר ויחדרו דרכה שורשים, אנחנו נשים לב לכך באופן מידי. כיצד נדע מה הבעיה ואיך נטפל בה? על כך בכתבה.

כיצד מגיעים שורשים לצנרת?

רוב האנשים מופתעים כשהם מגלים שבצנרת הביוב ישנם שורשים. רבים חושבים שאם הם ישתלו עץ במרחק ממערכת הביוב, לא יהיו להם בעיות ואז מגלים שגם העצים המרוחקים (ולפעמים אפילו של השכנים) גרמו לנזקים. השורשים לא נראים לעין והם שואפים לקבל את הקרקע הטובה ביותר עבורם. השפכים שבמערכת הביוב מהווים מקור לצמיחה.

ברגע שישנו סדק, אפילו הקטן ביותר בצנרת, השורשים ימצאו את הדרך להיכנס פנימה. עם הזמן הם ימשיכו לגדול והדבר לא יפריע לחיי היום יום, עד להיווצרות של סבך. בשלב זה השפכים לא יוכלו להמשיך בדרכם החוצה והתוצאה תהיה הופעה של ריח חריף ובמקרים מסוימים עליה של הביוב.

האם יש להרחיק את העצים במקרה של שורשים בצנרת?

התשובה לכך עשויה להיות מורכבת מכפי שנדמה כשהשאלה עולה. בשלב הראשון יש לטפל בבעיה ובשורשים שנמצאים בתוך הביוב. פעמים רבות אפשר לאתר את המפגע גם בלי לפתוח אותו ולפעמים אפילו לטפל בהם ולהוציאם בלי ליצור נזק.

במידה ואפשר לטפל בצנרת עצמה והעץ לא נמצא על קו מערכת הביוב, בדרך כלל לא תהיה סיבה להזיז אותו. ככלל יש לזכור כי עצים בוגרים נחשבים למוגנים בישראל וכי המטרה צריכה להיות שמירה עליהם ככל האפשר. אם יהיה צורך להעתיק אותם, אנשי המקצוע שיבדקו את האזור ימליצו על כך.

איך אפשר לדעת שהבעיה היא משורשים?

הדרך הישנה לבדיקת מקור הפגיעה היא פתיחה של הביוב. לשם כך יש צורך לחפור באדמה ולהוציא את הצינור הגדול. הדרך החדשה לאיתור שורשים בצנרת עושה שימוש באמצעי צילום מתקדמים בלי לפתוח את המערכת. היום אין סיבה ליצור נזק בסביבה לפני שברור שיש צורך בכך.

רובוט עם מצלמה יוחדרו בבטחה אל המערכת ואיש המקצוע שיפעיל אותו יוכל להניע אותו ולהציג תמונה ברורה של מה שקורה בפנים. בדרך זו אפשר לדעת האם מדובר בשורשים, מפגע אחר ולקבל החלטה כיצד לטפל בבעיה.

מהי הדרך לטפל בשורשים ומניעת חזרה שלהם?

טיפול אשר מתבצע מתוך המערכת בעזרת רובוט שנשלט מבחוץ מאפשר לחסל את השורשים ולתקן את הצנרת. היום ישנן טכניקות מתקדמות שיכולות לחסוך בעלויות הטיפול, בנזקים שנגרמים לסביבה ובזמן שנדרש כדי להחזיר את המערכת לתקנה. תדמור טכנולוגיות מזמינים אותך לשמוע עוד פרטים וכיצד נוכל לעמוד לרשותך.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!